Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Jakie koktajle po treningu? Podsuwamy Ci doskonałe pomysły!

2021-06-21
Jakie koktajle po treningu? Podsuwamy Ci doskonałe pomysły!

Po intensywnym wysiłku, a zwłaszcza po treningu kondycyjnym, czy siłowym, organizm potrzebuje odpowiedniej regeneracji. Powinieneś więc dostarczyć mu stracone substancje odżywcze. Czy to oznacza, że masz zjeść potężny obiad z dwóch dań? Niekoniecznie – lepszym rozwiązaniem są koktajle po treningu. To nie tylko pyszny smak, ale także absolutna bomba witaminowa i odżywcza! Dziś podsuniemy Ci kilka świetnych pomysłów. Udanego treningu!

Jak komponować swoje koktajle po treningu?

Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia, to z pewnością zdarzyło Ci się odczuwać przemęczenie organizmu. To oznaka, że po wysiłku nie uzupełniłeś w odpowiedni sposób substancji odżywczych. Tutaj można wpaść w pewnego rodzaju pułapkę, która polega na… przyrządzeniu zbyt kalorycznego napoju. To prosta droga do zniwelowania wysiłku włożonego w ćwiczenia (zwłaszcza jeśli ćwiczysz pod kątem zrzucenia wagi). Tym bardziej przy komponowaniu koktajlu po treningu warto skorzystać z fachowej wiedzy. No właśnie, co powinien zawierać taki napój? Przede wszystkim węglowodany, białko, substancje mineralne oraz witaminy. Jednocześnie powinien mieć niewielką zawartość tłuszczu. Zadbaj także o zbilansowany skład!

Kiedy najlepiej wypić koktajl? Ok. 30-45 minut po zakończeniu ćwiczeń. Eksperci wskazują, że to w tym czasie otwiera się tzw. okno metaboliczne. Wszystko dlatego, że energia w mięśniach jest uzupełniana najszybciej właśnie w czasie godziny po treningu. To szczególnie ważny czas, który wiele osób poświęca po prostu na złapanie oddechu. A przecież dostarczając w tym czasie organizmowi dodatkowe węglowodany i białka, sprawisz, że budowa siły mięśniowej będzie jeszcze bardziej efektywna.

Przykładowy przepis na zielony koktajl po treningu

Szukasz przykładowych przepisów na koktajle? Mamy dla Ciebie świetną propozycję, która sprawdzi się doskonale zarówno po treningu wieczornym, jak i porannym. Aby przygotować zielony koktajl regeneracyjny, przygotuj:

  • 1 kiwi,
  • 1 średni banan,
  • szklankę mleka migdałowego (najlepiej niesłodzonego).
  • Szklankę świeżych liści szpinaku,
  • 1 miarkę waniliowej odżywki białkowej (także bez słodzika),
  • pół szklanki wody kokosowej.

Przygotowanie jest bardzo proste. Wystarczy, że obierzesz i pokroisz kiwi i banana oraz zmiksujesz je z resztą składników w blenderze. Po uzyskaniu jednolitej masy Twój pyszny, regeneracyjny koktajl jest gotowy!

Pamiętaj jednak, że to tylko nasza sugestia. Tak naprawdę wszystko zależy od Ciebie, Twojego gustu, potrzeb i preferencji smakowych. W komponowaniu połączeń smakowych tak naprawdę nic Cię nie ogranicza! Stosując się do kilku zasad, możesz stworzyć naprawdę skuteczne i wartościowe koktajle, które przy okazji będą przepysznym, pełnowartościowym posiłkiem. Naszym zdaniem takie poszukiwania smaków to fantastyczna przygoda!

Jakie produkty sprawdzą się najlepiej?

Jakie koktajle po treningu są najlepsze? Przede wszystkim takie, które uzupełniają utracone składniki odżywcze, a jednocześnie nie obciążają układu pokarmowego. Postaw więc na lekkostrawne składniki, które dostarczą Ci węglowodany, witaminy, składniki mineralne oraz niewielką ilość białka. Do przykładowych produktów można zaliczyć banany, kiwi, czy mango. Do tego dorzuć dojrzałe warzywa, płatki owsiane i miód. Dlaczego miód? Ponieważ to niezwykle zdrowy cud natury, a do tego… nie oszukujmy się, zdecydowanie poprawia smak każdego koktajlu! Pamiętaj również, że jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do koktajli spożywanych przed i po treningu, to możesz śmiało skonsultować się z dietetykiem. Ten z pewnością pomoże Ci przygotować przykładowy jadłospis!

Mamy dla Ciebie jeszcze jeden świetny przepis na koktajl po treningu:

  • 1 jabłko,
  • 1 banan,
  • 100 g twarogu,
  • mleko (ewentualnie woda do rozcieńczenia),
  • łyżeczka miodu.

Obrane i pokrojone owoce zblenduj z pozostałymi składnikami. Możemy Ci podpowiedzieć, że świetnym pomysłem będzie tutaj dodanie kilku przypraw, m.in. cynamonu, czy kurkumy. Dzięki temu jeszcze bardziej podkręcisz smak oraz właściwości prozdrowotne koktajlu! A co z kalorycznością? Tutaj możesz śmiało eksperymentować, dodając takie produkty, jak orzechy, migdały, czy masło orzechowe. W zależności od swoich potrzeb możesz także postawić na produkty odtłuszczone.

Jakie koktajle po treningu przygotowujesz dla siebie najczęściej? Masz swoje ulubione przepisy? A może znasz jakieś nieoczywiste, fantastyczne połączenia smakowe? Koniecznie podziel się nimi! To co, do zobaczenia na kolejnym treningu?

Polecane

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel